Kabiz
Intranet

Skip Navigation LinksContact

Digitaal Portfolio
Registers raadplegen
Vragen
Mijn KABIZ
Je bent hier:
Kabiz > Contact > 
Contact

Let op: Onze e-mail lijkt terecht te komen in de SPAM-mail van Hotmail en Gmail. Zorg dat ons adres als veilige afzender is gemarkeerd: info@kabiz.nl 

Komt u er niet uit met de veelgestelde vragen? Neemt u dan voor vragen contact op via onderstaande gegevens: 
E info@kabiz.nl
T 030 23 22 184

Telefonische bereikbaarheid
op maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur
op dinsdag tot en met donderdag tuss​en 9.00 en 15.00 uur​

Postadres
KABIZ
Postbus 19270
3501 DG Utrecht

 Veelgestelde vragen

Eerste registratie
Digitaal portfolio
Herregistratie
Dispensatie-herintrederregeling
Inloggen
Waarom registeren?

Als zorgverlener wil je dat je patiënten & cliënten de beste zorg krijgen. Zij, maar ook (toekomstige) werkgevers, de zorgverzekeraars en de overheid, willen weten of een zorgverlener kwalitatief goede zorg biedt.

Als professional houd je niet alleen je kennis en ervaring op een goed niveau, ook is het van belang dat je dit zichtbaar maakt voor de buitenwereld. Dit doe je met een kwaliteitsregistratie bij KABIZ. KABIZ -Kwaliteitsregistratie en Accreditatie Beroepsbeoefenaren in de Zorg- voert als onafhankelijke organisatie de registratie en herregistratie uit voor de aangesloten beroepsgroepen.

Waar staat een kwaliteitsregister nu voor en wat heeft het voor voordelen om geregistreerd te staan? Wanneer je geregistreerd staat bij in het kwaliteitsregister, is het aantoonbaar dat je kwalitatieve goede zorg kunt bieden. Dit betekent dat niet alleen zichbaar is dat je beschikt over de juiste opleidingspapieren, maar ook dat je kwalitatief goede zorg biedt volgens de huidig geldende kwaliteitseisen.

Een kwaliteitsregistratie is een instrument om dit proces te bewaken. Een kwaliteitsregistratie is de manier om aan patiënten & cliënten, andere zorgverleners, (toekomstige) werkgevers en zorgverzekeraars de garantie te geven dat ze te maken hebben met een zorgprofessinal die voldoet aan de vastgestelde normen van de beroepsgroep.

Hoe kan ik mij voor het eerst registreren?
Heeft u nog geen registratie en wilt u zich voor het eerst registreren? Klik dan op beroep waarvoor u zich wilt registreren en maak een account aan via de knop ‘Ik ben en wil me registreren’. Nadat u een account heeft aangemaakt ontvangt u per e-mail informatie en een link waarmee u de eerste registratie kunt aanvragen. U leest meer over de registratie via ‘Registratie & herregistratie’.
Wat is een gewaarmerkte kopie?
Om fraude met diploma’s uit te kunnen sluiten, wordt bij inschrijving gevraagd naar een DUO digitaal uittreksel van je diploma of getuigschrift (certified pdf) of een gewaarmerkte kopie van het diploma. Er kan geen kopie van de gewaarmerkte kopie van het diploma worden ingestuurd. Met de waarmerk wordt gecontroleerd of de officiële instantie het originele diploma heeft gezien. Informatie over het gewaarmerkte kopie en voorbeelden vindt via onderstaand document. Klik op de link.

Gewaarmerkte kopie van een diploma_KABIZ.pdf

Tegenwoordig geven de meeste opleidingen, al een gewaarmerkte kopie mee bij het originele diploma. Heb je geen gewaarmerkte kopie van het diploma ontvangen dan kun je het diploma laten waarmerken.

 

Dit kan bij:

  • Het opleidingsinstituut, meestal gratis.
  • Je kunt het originele diploma met een kopie van het diploma ook opsturen naar KABIZ. Doe dit wel aangetekend en sluit een retourenvelop bij die gefrankeerd is met een aangetekende brief zegel. Wij sturen je originele diploma na het waarmerken van de kopie dan weer aangetekend retour in de retourenvelop. (kosten zijn 2 keer een aangetekende brief zegel van PostNL).
  • Een notaris. Bij een notaris kunnen de kosten variëren. Neem van te voren contact op zodat je weet wat de kosten zijn.
Welke voordelen zijn er aan de registratie?
Als zorgverlener wil je dat patiënten de beste zorg krijgen. Dit doe je door jezelf te blijven ontwikkelen als professional en je kennis en ervaring op het juiste niveau te houden. Met een registratie bij KABIZ maak je zichtbaar dat je aan kwaliteit voldoet en het vak uitoefent volgende de gestelde kwaliteitseisen van de beroepsgroep.
  • je kunt aan cliënten, collega’s en werkgevers laten zien dat je deskundig bent en dat je die deskundigheid op peil houdt;
  • je krijgt beter inzicht in je bevoegdheden en bekwaamheden;
  • je kunt aan je leidinggevende beter uitleggen welke nascholing je nodig hebt om cliënten beter te kunnen behandelen (POP plan).